Felanmälan

Vi hjälper dig om något som tillhör lägenheten går sönder. Det ingår i din hyra. Men det finns också fel eller skador som du själv ansvarar för att åtgärda.

Du kan göra en felanmälan via webben, via telefon eller vid akuta fel efter kontorstid direkt till Securitas

Här hittar du information om större pågående driftstörningar på elnät ,fjärrvärme, vatten, stadsnät samt information om större planerade arbeten som kan påverka dig som bor i Oxelösund. Länk till annan webbplats.

När du kontaktar oss ska du uppge

  • din adress
  • ditt lägenhetsnummer
  • ett telefonnummer som vi kan kontakta dig på
  • felet på ett sakligt och tydligt sätt
  • om vi får gå in med huvudnyckel
  • om du har hemlarm
  • om du har husdjur

Hur lång tid det tar innan du får hjälp med felet avgörs av hur allvarligt vi anser att felet är och hur många andra ärenden som vi har att hantera för tillfället.

De allra flesta åtgärder gör vår egen personal, men det förekommar även att vi anlitar entreprenörer.

Vår personal och de entreprenörer vi anlitar legitimerar sig alltid när de kommer för att utföra en felanmälan i din bostad.

Alla våra lägenheter är utrustade med brandvarnare. Saknas brandvarnare kontakta Kundcenter på telefonnummer 0155-388 50 så får du en brandvarnare monterad utan kostnad av oss.

Saker du ansvarar för själv som hyresgäst och som inte ingår i en felanmälan

Byta glödlampor, lysrör och glimtändare
Byta proppar i elskåp
Reparera och byta ut persienner

Sidan uppdaterad:

Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta att surfa på denna webbplats samtycker du till vår användning av cookies. Ta reda på mer genom att läsa vår sekretesspolicy.

Läs mer